Ompysslad hos frisören!
Vann ju en Facebook tävling tidigare i år.
Skickar ju ibland en anmälan till olika tävlingar som Finns. Har ju aldrig tidigare vunnit och denna gång var väl likadannt. Tänkte inte mer när jag deltagit.

Men tro det eller ej! Denna gång var det jag som vann. Vinsten var ett frisörbesök med klippning och färgning. För mig som har svårt att ta mig tid för frisörbesök och omvårdnad av mig själv kändes detta underbart.

Sedan var det ju bara att försöka hitta ngt datum när jag kunde besöka frisören. De förta försöken/bokningarna fick ändras pga sjukhusbesök för barnen men igår var det äntligen dags.

Bokade tid när barnen var i skolan, för att inte känna mig stressad.
(null)

(null)

(null)
Ser rätt livrädd ut😂😂 men det var jag inte, gillar dock inte att fota mig själv. Var så skönt att slappna av i frisörstolen och bli ompysslad.
(null)

(null)

(null)
Blev ett hår som kortades av rejält, sedan fick jag en uppljusning av håret i en varm vårig ton. Gav frisören rätt fria händer eftersom det ändå bara är hår. Det växer ju förhoppningsvis ut och med Tuva som varit utan hår i 3 omgångar så känns håret inte som det viktigaste.
Ngt som frisören nämnde som jag märkt själv är at tjat tappt mkt hår. Men jag tror att det beror på all stress omkring mig. Mitt mående märks av på hår hud osv.


Annars har jag även hunnit med en liten umgängesstund. Mamma/dottertumör med Tilde, vi har ju kommit överens om att göra ngt ibland utan alla syskon utan försöka ge mer egentid. Nu blev det ett spontant biobesök. 2 timmar film tillsammans är skönt bara det. Egentid och lite vila.
Black panter blev filmen. Riktigt bra. Tilde är säker på att det blir en uppföljare jag inte helt överens.

Vi har även fått Emmys provsvar för denna vecka. För första gången på länge ser allt perfekt ut. Inte ens läckage från njurarna. Nu hoppas vi det fortsätter så!! Nya prover nästa vecka igen.