En dag i taget

Att känna hur du andas
Att känna din doft
Att se hur du drömmer med allting framför dig, jag känner ditt hopp
Allting som du önskar att se dagens ljus
Att känna att morgondagen står där och väntar med allt som är du
Ta min hand, låt mig få känna din värld

Väldigt fina ord som finns i låten 100 änglar i din famn.

Blir inte mycket gjort känns det som. Har dock lyckats sova riktigt bra inatt vilket jag inte gjort sista dagarna.
Här hemma har barnen haft energi till att leka/vara sociala med telefonen (tonåringen). Lek är det mest Tuva som gjort om jag ska vara ärlig. Emmy har sett hängig ut och inte velat leka. Det är ngt som märkts mer och mer sista tiden att hon inte vill vara med Nelly eller Anthony. När vi frågat varför säger hon att hon inte vet. Men vi undrar om det r orken och att hon har ont som hindrar henne. Vår pojkflicka orkar inte vara med på samma sätt tidigare. Märktes även när vi var i Varberg.
Idag har hon dessutom klagat extra mycket över ont i magen. Det trots att hon fått panodil regelbundet under dagen. Nu på kvällen var det extra mkt. Vad ska vi hitta på för mer smärta åt henne? Långt till nästa läkarbesök som vi tror blir efter semestrarna. Hennes neurolog har dessutom semester så kan inte prata med honom heller.

Besök fick vi på eftermiddagen av barnen sysslingar. Så sällskap blev det i poolen och en hel del fika och glass. Blev nog inte mkt vatten kvar efter att de lekt kvar😄.

Har idag även varit elak mamma som faktiskt fick dåligt samvete för att jag sagt nej. Inte för att jag inte brukar säga nej men just nu så känner jag mig extra oschysst med tanke på allt som pågår i familjen med sjukdomar.
Tilde fick erbjudande om att hänga med Becka till Halmstad. Lisa var redan bestämt att hon skulle med och Tilde åkte ju förra året och Beckas familj hade inte plats i bilen för fler.
Nu har det dock blivit så att de har en extra plats ändå. Men de åker redan imorgon vilket kännedom väldigt kort varsel samt att Tilde nästa vecka måste ta sig hem själv med tåg. Inget som verkar bekymra henne dock men kändes just nu inte helt ok.
Sedan har ju Johan och barnen planer på lördag då de ska till Eskilstuna Zoo.
Tilde blev ledsen och tyckte jag var orättvis, hon tryckte dessutom lite extra på att hon skulle behöva tänka på ngt annat. Tydligen har jag genom detta beslut förstört resten av sommaren för henne. Vet att hon snart glömt att hon känner att sommaren är förstörd men ändå😢.

Får tyvärr inte in ngr bilder idag via appen, gillar inte riktigt uppdateringen av blogg.se hoppas det är ngt tillfälligt som hindrar bilderna från att läggas upp.