Älskade barn!
Har sådana små sötnosar som jag älskar av hela mitt hjärta. 
Sedan att de är precis som barn är överlag och hittar på bus/huss svänger i humör osv men trots allt är de mitt allt. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Idag har jag faktiskt fått fånga dem på bild helt frivilligt vilket är underbart när de låter mig göra.

Igår tillbringade både Emmy och Tuva hela dagen på klassresor. Emmy till gröna Lund vilket hon varit väldigt nervös inför. Men kom hem nöjd men supertrött.
(null)
Tuva och hennes avdelning åkte till Palstorps hagar utanför Nyköping och busade hoppade i hö och lekte. Även hon var trött när hon kom hem igår. Dock jobbade jag kvällen så hon sov redan innan jag han hem.
Emmy hämtade jag strax efter midnatt.
(null)

(null)

(null)

(null)
Lite snälla föräldrar förevigade ngr bilder som jag fick ta del av.
Härligt med glädjen hos barnen.
Själv har jag i veckan lyckats gå in och beställa nya glasögon. Ingen rolig kostnad men en nödvändighet när man ser dåligt som jag gör. Tror jag bytte glasögon sist kanske för 5-6 år sedan så var dags nu.
Förhoppningsvis kommer de om ngr veckor.
(null)

(null)

(null)
Blev 2 par samt solglasögon. Kommer nog mest använda ett par men skönt med ngt i reserv med. Min syn ändras ju som tur är inte så mkt nu för tiden.
(null)
Delar med mig av en bild på vår efterrätt, jordgubbar är supergott.

Annars har vi haft en lätt nedstämd Tilde hemma i EM. Hon har via sin SYV fått veta att hon inte blir godkänd i matte. Kan ju tycka att det är matteläraren som ska informera om sådant. Men de har haft ktastroflärare i nästan 3 år. Är bara 1 läraren i matte som var bra.
Skolan har inte riktigt tagit hänsyn till hennes dysklakyli och dyslexi känns det som. Inte särskilt mkt hjälp har hon erbjudits.

Men nu ska vi kämpa och fixa det godkända betyget på lovskolan i början av sommaren har vi bestämt. Visst suger det med mer skola när alla får ledigt men hon vill verkligen fixa detta.

#1 - Moa

Klassresorna i slutet av läsåret var alltid så roliga 😃 Vad tråkigt för Tilde att bli underkänd i matte, har man svårt för det behöver man ju mycket hjälp för att förstå det eftersom man behöver ”knäcka nöten”. Dyslexi/dyskalkyli gör det knappast lättare...

Svar: Nej, läs och skrivsvårigheter underlättar inte. Trots sina svårigheter så lyckas hon väl i de andra ämnena. Hon har hittat strategier som hjälper henne.
Sedan är hon duktig verbalt/muntligt.
Linda Wernersson

#2 - Linda Lövberg Hjären

Mysigt :D
Fina barn

Svar: Ja de är härliga!
Linda Wernersson