Dags för Valpkurs!

Ledig dag för mig även idag. Dock har dagen varit rätt så fullbokad ändå.

Började morgonen med att skjutsa ner Tuva till skolan och Emmy till sjukhuset för provtagning.

Johan blev ju uppringd av Emmys dr i onsdags, dagen efter vi varit hos honom. Dels ville han efter samtal med dietisten att Emmy skulle föra kostdagbok i ngr dagar för att kunna räkna ut kaloriintaget. Sedan hade han tydligen funderat lite och ville att Emmy skulle kontrollera lite blodprover på tillväxten. Helst ville han att de skulle tas innan vi åkte till Lund. Han sa till Johan att en pappersremiss skulle skickas hem på provet som skulle skickas till Göteborg för analys och resten skulle finnas i datorn. Johan frågade inte vilka prover som skulle tas men skrev ned allt på en lapp här hemma.

Vi kom till sjukhuset strax efter 8 då de har provtagning på barn på morgonen. Mesans vi satt där och väntade kom en av sjuksköterskorna som känner oss från dagvården förbi och undrade varför vi satt där. Hon erbjöd sig att fixa proverna så vi smet förbi en del barn.
Dock visade det sig att det inte fanns ngn beställning i datorn vilket dr sagt till Johan. Så vi tog bara proverna som skulle skickas. Både ssk på dagvården och jag tittade i datorn efter vad som ev skulle tas men fanns inga anteckningar alls om prover som skulle tas. Dock fanns en notering om att man ev måste överväga knapp på magen om hon inte ökar i vikt.

Vid lunch fick jag besök av Bettan som kom för att hälsa på Gucci. Vi passade på att äta varsin surdegssemla. Sedan var klockan redan 1330 och dags att hämta hem Tuva med kompis.


När alla barn var hemma smet jag iväg på en ansiktsbehandling. Fått erbjudande om 60 min elevbehandling för ett bra pris vilket jag tyckte jag förtjänade.

Sedan hemåt igen för att fixa en middag till familjen innan Johan och jag åkte på Valpkurs.

Mörkt och lite kyligt ute men blir nog kul med lite träningstips.

Gucci fick träffa en del nya kompisar och nosa på. Nu sover hon som en stock.