Tjejer ska inte behöva bli utsatta för våldtäkt!😡

Fick reda på idag att en av Tildes klasskamrater i helgen blivit våldtagen av 3 killar. Det är något som inga tjejer ska behöva bli utsatta för.
Tjejer ska kunna gå vart de vill, klä sig hur de vill vilka tider som helst på dygnet utan att riskera att träffa på idioter som inte förstår skillnaden mellan deras vilja och andras vilja.😡😡😡
Hoppas verkligen dessa killar hittas och får ett ordentligt straff men tyvärr tvivlar jag på att så kommer att ske, och om de hittas så känns det som våra straff är för lindriga när det fäller dessa brott.

Hoppas verkligen denna 14-åriga tjej får massa hjälp av samhället för att på något sätt kunna bearbeta denna hemska situation💖💖💖

Dagen idag har tillbringats mest med att vila upp sig efter nattjobb. Var in till jobbet för ett kort utvecklingssamtal med chefen. Min närmsta chef har ju slutat och han som har den andra halvan av arbetsgruppen ska försöka hinna med allas samtal då ny chef inte kommer förrens nästa år.
Samtalet var en nedkortad variant av POU som mest handlade om mina tankar om min arbetsplats. Alltså om klinikens utveckling. Skönt att ha klarat av samtalet då jag tycker det stressar att ha något hängande över mig som är ett måste.
Framförde dock att jag tror att en arbetstidsförkortning skulle underlätta vår arbetssituation, sedan då en sådan modell verkar vara långt borta så kanske vårdnära tjänster kan minska stressen lite. Som ssk eller usk behöver du inte fylla på matrial osv, det är ngt som kliniken kan köpa in från utomstående.
Blev mest det vi pratade om, nämde Lite om barnen men orkar egentligen inte prata med alla om situationen som vi lever i.

När barnen slutade skolan fick Tuva med sig Joline hem som vanligt😂, bästisar som typ alltid leker.

Bilden på Tuva i mössa är SMS som vi skickade som tack till Annika och Christian som tack för mössan. Den andvänder självklart idag.

Vi har ju tidigare talat med dr om blåmärken som plötsligt dyker upp på konstiga ställen, här är nu igen typ mot baksida av knät. Blir att visa igen på to.

Nedräkning, börjar bli dags att fundera på vad vi behöver ta med i typ medicinväg.

Emmy och Tilde skulle ju träffa Carina syskonstödjaren idag för mat och bio. Dock fick jag med mig Emmy hem då hon fick en smärtattack i magen och kräktes. Hem och ge lite smärtis istället. En Tradolan och vila i soffan för hennes del. Hon åt dessutom inte mycket middag senare heller men det är nog förklarligt då det fortfarande gjorde ont.
Tilde kom i alla fall hem och var nöjd över biobesöket. Miss peregrines hem för besynnerliga barn.