Nära döden upplevelse!
Åkte i måndags till Leksand för att hämta hem Tuva som varit hos mina föräldrar själv lite.

Allt var frid och fröjd tills igår EM. Släppte av Tuva hemma hos mina förälder för hon ville se fotbollen. Men mamma bad mig att åka in och handla lite.
Självklart sa jag ja då fotbollen inte var superintressant för mig.
Men på den smala byvägen i en kurva kommer en bil emot mig i fel körfält, troligen genar han väldigt mkt eller så körde han vårdslöst ändå.
Ända sättet att undvika kollision var att svänga ut mot diket. Där slog troligen stenar sönder däcken.

Själv klarade jag mig förutom rejäl chock!!
Trodde verkligen jag skulle dö.
Men detta innebär att bilen inte var körbar. Bara att ringa polis, bilisten stannade såklart inte heller😡😡

Sedan vänta på bägare och kontakt med försäkringsbolag. 
Eftersom jag blev tvungen att åka hem idag så blev det att hämta hyrbil igår kväll i Borlänge. 
Den bilden fick vi dessutom byta idag då då stank inpyrd rök.
Det ska inte vara enkelt inte.

Sömnen blev lidande inatt svårt att somna samt vaknade massor av gånger och kände mig orolig.
Även bilresan hem kändes lite jobbig då man oroar sig över hur medtrafikanter kör. Nu mkt mer än annars.

Så vi får se hur allt blir. Pratat med verkstaden som förhoppningsvis ska få bilen i körbart skick till nästa vecka. Annars kunde de enligt dem ta månader. Men då de inte kollat bilen än kunde han inte svara. Bara att hoppas att det bara är däck och fälgar och inte mkt mer.

Men nu är vi äntligen hemma och försöker vila mina skärrade nerver.
Tror Johan och alla andra tyckte jag var superrörig i samtalen igår. Men jag hade be puls på 200 och hjärtat i halsgropen.
#1 - Moa

Åh fy fasen, men skönt att det gick bra! En långtradare körde in i sidan på mammas bil förra sommaren (döda vinkeln - han såg henne inte då backspeglarna är så högt upp) och det tog typ 1,5 månad innan de kunde skicka in den på service pga semestertider... Bilen var dock körbar (även om mamma och pappa var lite oroliga för att köra med den ifall något inuti däcken pajat och inte bara fälgarna) men de var inte sugna på några längre turer när de inte hade full koll på om något som inte syntes var paj. Som tur väl har de två bilar och det var den "lilla" bilen. Hoppas ni får bilen fixad snart, allt med försäkringar tar ju extra tid. Precis som i ditt fall var det ju den andra föraren som var vållande men han stannade och tog på sig det så på den fronten var det lugnt.

Svar: Otäck händelse för dina föräldrar.
Ja olyckor är inte kul, åker faktiskt omkring på helspänn nu när jag kör bil ifall det är ngn ny dåre som kommer på vägen.
Vår bil har hunnit bli fixad men bara för att bli körbar. Resten sker nu efter semestern.
Linda Wernersson