Varför försvinner vänner när man mår dåligt?
 

Varför försvinner alla när man mår dåligt

Ingen ringer eller kommer 
och hälsar på när man mår 
dåligt är det inte då man 
behöver lite tröst när man 
dåligt mår 

Jag ringer men då har dom 
så bråttom iväg är det inte 
bara en undan flykt hur 
verkligheten av när en vän 
behöver en vän att prata med 
eller har jag fel 

Varför är alla så rädda mina 

Barns sjukdom smittas inte, 

Inte heller smittas det att orken tryter 

har ju bara ont i min kropp 
känner mig misslykad för 
att jag inte mår så bra 
alla dar 

Men att ha någon att prata 
med behöver vi alla någon 
gång även fast man mår 
både bra eller dåligt så 
även jag behöver er mina 
vänner jag tror även ni 
behöver mig ibland tänk 
på det någon gång ibland



#1 - Anonym

Man märker väl tyvärr vem ens riktiga vänner är när det blåser som mest... Vi känner ju inte varandra alls men jag har följt er länge och beundrar den styrka du/ni har att klara vardagen. Ett sjukt barn kan ju knäcka en även om man är mentalt stark men att ha två barn med allvarliga sjukdomar är bortom rimligt. Livet är orättvist. Håller tummarna för att ni ska få en ”frisk” och bra sensommar och att du får energi åter. Är ju fullt rimligt om du själv behöver uppsöka läkare för egen del med tanke på den belastning du utsätts för. Hoppas du har någon vän att prata med även om inte alla står kvar vid din sida. Kram