MR nr2! Daga för Tuva
Upp rätt tidigt efter nattjobbet eftersom Tuva skulle hämtas vid skolan så vi kunde åka mot sjukhuset och MR undersökningen.

Tuva hade haft en upptagen dag hon med. Hela mellanstadiet har gått till Ågelsjön. 13 km vandring genom skog, stigar och småvägar blir det.
Fick snälla lärare som skjutsade tillbaka henne till skolan i tid. Annars hade jag fått leta reda på henne i skogen för att vi skulle hinna.
Hon skötte sin uppgift med bravur. Hon skulle Emla sig själv när hon kom fram från vandringen.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Vi provade ju vaken MR för flera År sedan men mindre bra resultat. Denna gång har de möjlighet att låta barnen titta på film under undersökningen. Tingelill valde Tuva, själv fick jag sitta inne i rummet jag med. Förberedd med bok dock då inget får plockas in i rummet.

Tuva fixa hela timmen med bravur så stolt över henne. Trodde faktiskt inte det skulle fungera. Men rtgläkaren tittade på bilderna under tiden och bedömde att kvaliten var bra.
Skönt att vi slipper göra om det i narkos. Förra omgången tyckte Tuva det var obehagligt att sövas.

(null)
Hon avslutade sin intensiva dag med första träningspasset på gymnastik. En riktigt trött tjej här hemma ikväll.

Nu blir det obehagligt lång väntan på svar dock 4 veckor såg jag på 1177 sidan innan vi får besök och svar. Får ringa och fråga lite försiktigt om varför det dröjer så länge. Då kan jag få beskedet via telefon tidigare och bara dit för läkarundersökning osv.

Man ska inte behöva vänta så länge på svar, det är jobbigt nog ändå