Behandling nr 38!

Som vanligt rusar dagarna på. Dels är jag tillgänglig resurs åt Emmy med hennes diabetes och doser för att fundera över vad hon ska ta.


Sedan har vi Tuva behandlingar som vanligt på torsdagarna.

Idag skulle ju emmys dr ringa oss på fm för att kolla hur allt gått. Men ngt samtal kom inte förrens det var dags att åka med Tuva. Vet ju hur det kan vara i vården men kände att jag inte hann fråga det jag tänkt fråga och nu har jag glömt det jag tänkte på.


Men det som bestämdes var dock att hon skulle kolla upp penna med halva doser. Då Emmy kanske ibland kan behöva det.
Hon skulle försöka få tag på mig imorgon. Annars har vi ingen koll när de tänkt träffa oss nästa gång. Inget inbokat, tänker de att vi fixar detta själva nu?

Kuratorn ringde också på fm för att kolla hur allt gått och vad Emmy tyckt om samtalet med henne. Vi bestämde att de skulle försöka boka in ngt mer besök snart.

Efter fm telefonsamtal så blev det US och behandling för Tuva.

Vikt stabil på 21,3 hb 107, lpk 3,4 tpk 368 och neutro 1,4.

Det var ju dr träff idag och jag passade på att fråga om beskedet från ögon. Han skulle återkomma till oss med hur man får tänka kring det negativa beskedet men han tänkte att man nog får titta på nästa MR tillsammans med nästa ögonbesök. Så förnyad väntan.

Brukar juinge få fota Tilde så mkt men när hon går med på det måste jag ju dela med mig. Ridning stod på schemat idag.

En trött Tuva har segat sig igenom kvällen tillsammans med mig och ngr andra mammor jag lärt känna via barncancerfonden. Mysigt med att bara umgås en stund. Äta mat, taccos fick det bli och bara ta det lugnt.