Till mammor som försöker hålla samman!

Till alla mammor som försöker hålla sin skit inne.

Det finns ngt viktigt att säga: Jag ser er inte


Sluta inte läsa nu, lyssna en stund. Det är samt att jag inte ser er, men jag vet vad du går igenom.

Jag känner igen de dagar då du är helt slut och går på koffein och ångest.

Jag vet att du försöker ditt bästa att vara en bra mamma, partner, dotter och vän, men allt för ofta känner det som du sviker alla.

Jag vet att du flera gånger om dagen skriker inom dig "det är bara jag"

Jag vet att du känner mängder med morskärlek men även mängder av ångest dör att du inte är den person som du vill vara för dem.

Jag vet att det finns dagar där du känner för att bara rymma din väg, men du sitter kvar i bilen på parkeringen vid affären lite längre än nödvändigt bara för att få en stund för sig själv.

Jag vet att tyngde av allt ansvar ibland känns så tungt att du nästan inte kan röra dig.

Jag vet att din "att göra lista" är full i saker så som boka läkarbesök, gå på föräldramöten, städa badrummet, tvätta, handla, planera middagsmaten och duscha.

Jag vet att du balanserar mellan alla dessa saker samtidigt som du försöker uppfostra små människor och att det kan kännas allt för mycket för en person att fixa.

Jag vet att du provar dig för att du inte har tillräckligt med tålamod, närvarande nog, rolig nog eller bara tillräckligt bra.

Jag vet att du ofta känner dig överväldigad, oorganiserad och bristfällig.

Jag vet alla dessa saker för jag känner dem jag med. Jag ser inte dig men jag är du!

Jag ser inte dig för du låter det inte synas. Precis som mig bär du en mask. Du ler för att dölja din stress, även på dåliga dagar, samlar ihop dig själv och gör det som behöver göras. du är stark. Du är mamman!

Nej jag ser inte dig kämpa, det är troligen så att den enda som ser det som du uppfattar som svagheter är du.

Hur som helst så är jag du, och jag tror att de flesta mammor är av och till.
Vi har alla samma sprickor i vår supermamma rustning. Vi är trots allt bara mänskliga.

Snälla kom ihåg detta nästa gång du känner dig som världens sämsta mamma på lekplatsen osv. Det kanske inte uppenbart när man ser sig omkring men vi bär alla våra egna masker, men du är inte den enda som känner det som du misslyckas av och till. Det är ok!

Du fixar det här mamma! Ta en paus ibland. Att alltid bita ihop är överskattat

Massor av kärlek till alla er mammor där ute!
Såklart till alla andra med😘😘💞💞💞